مراقبت بعد از بوتاکس شامل چه مواردی می‌شود؟

مراقبت بعد از بوتاکس شامل چه مواردی می‌شود؟

بوتاکس یکی از درمان‌های زیبایی است که امروزه افراد زیادی به آن روی می‌آورند. از انواع درمان بوتاکس می‌توان به بوتاکس خط خنده، بوتاکس زیر چشم، بوتاکس زیر بغل، بوتاکس پیشانی و … اشاره کرد. گفتنی ست به‌عنوان فردی که درمان بوتاکس را دریافت می‌کند، بهتر است توجه داشته باشید مراقبت‌های قبل و بعد از بوتاکس را به‌خوبی انجام دهید تا بهترین نتیجه را از درمان خود بگیرید.

مهم‌ترین نکته در خصوص تزریق بوتاکس این است که برای انجام این درمان زیبایی، حتماً به پزشک متخصص و مراکز دارای صلاحیت مراجعه نمایید.

مراقبت های بعد از بوتاکس صورت

مراقبت بعد از بوتاکس

مراقبت‌های بعد از بوتاکس شامل نحوه و جهت خوابیدن، استفاده از لوازم آرایش، نحوه شستشوی صورت و برخی موارد بهداشتی دیگر می‌شود. مجموعه فرآیند تزریق بوتاکس در کل بی‌خطر است اما برای کاهش خطرات آن به حداقل، بهتر است به تمامی مواردی که متخصص به شما توصیه می‌کند، عمل نمایید.

شستن صورت بعد از بوتاکس

اولین و مهم‌ترین نکته در مراقبت بعد از بوتاکس، مثلا در بوتاکس دور چشم ، عدم لمس و ماساژ منطقه تحت درمان است. علاوه بر این، انجام هر گونه رفتار خشن بر روی پوست می‌تواند سبب کبودی و کاهش اثربخشی ژل بوتاکس شود. بنابراین بهتر است شستشوی محل تزریق نیز دستکم تا ۲۴ ساعت به تعویق بیفتد.

شستن صورت بعد از بوتاکس

خوابیدن بعد از بوتاکس

برای اثرگذاری مواد تزریق شده در زیر پوست در بوتاکس، بهتر است در ۴ ساعت اول پس از تزریق از نشست، خم شدن و دراز کشیدن پرهیز کنید. این موضوع همچنین شامل خوابیدن روی محل تزریق نیز می‌شود. این روش کمک می‌کند تا فشار فیزیکی بر روی محل تزریق کم شده و بوتاکس بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.

آرایش بعد از بوتاکس

نکته مهم دیگر بعد از تزریق بوتاکس، آرایش کردن است. اگر به صورتتان بوتاکس تزریق کرده‌اید، باید توجه داشته باشید که تا ۲۴ ساعت پس از تزریق، برای استفاده از مواد آرایشی محدودیت خواهید داشت. چرا که هرگونه مالش پوست سبب تغییر محل سم بوتاکس شده و می‌تواند مشکل‌آفرین شود.

رنگ کردن مو بعد از بوتاکس

رنگ کردن مو بعد از بوتاکس

یکی از سؤالات رایج بین زیباجویان بوتاکس این است که چند روز بعد از بوتاکس میشه مو رنگ کرد؟ پاسخ این سؤال، نکته مهمی را در خود دارد. جذب سم بوتاکس در برخی افراد ممکن است بعد از ۲۴ ساعت به پایان برسد و در برخی دیگر بین ۷ روز تا سه هفته زمان ببرد. بنابراین برای انجام رنگ مو بعد از بوتاکس، حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا زمانی این کار را انجام دهید که بوتاکس کاملاً جذب شده باشد.

حمام بعد از بوتاکس

پس از انجام مواردی مانند بوتاکس خط خنده برای جلوگیری از فشار دادن و لمس نواحی تحت درمان، بهتر است پس از درمان بوتاکس، دستکم تا ۲۴ ساعت حمام نروید. ضمن آن‌که بهتر است اولین استحمام شما با آب ولرم باشد نه با آب خیلی داغ. هم‌چنین از فشار دادن و لمس نواحی تحت درمان جدا پرهیز نمایید.

رفع ورم پیشانی بعد از بوتاکس

پس از درمان بوتاکس مهم است که برخی مراقبت‌ها را بیش‌تر از قبل انجام دهید. مثلاً پوشیدن کلاه می‌تواند بر ناحیه پیشانی شما فشار بیش‌تر وارد کرده و روند درمان را با مشکل مواجه سازد. بنابراین پرهیز از آن ضروری است. برای رفع ورم ناشی از بوتاکس می‌توانید از کمپرس سرد نیز استفاده نمایید.

ورزش بعد از بوتاکس

ورزش بعد از بوتاکس

بخش مهم دیگری از مراقبت بعد از بوتاکس مربوط به از سرگیری ورزش و فعالیت بدنی است. اگر ورزش بخشی مهم از برنامه روزانه شماست، بهتر است حداقل ۲۴ ساعت صبر کنید و پس از آن فعالیت‌های ورزشی را مجددا آغازنمایید.

البته ممکن است پزشک بر اساس محل تزریق بوتاکس یا شرایط بیمار از شما بخواهد که چند روز برای شروع ورزش صبر کنید. فعالیت بدنی باعث افزایش جریان خون شده و این می تواند زهر را به نواحی ناخواسته پخش کند و اثر آن را در محل تزریق کاهش دهد. همچنین خطر آسیب و کبودی نیز بیشار خواهد شد. ورزش همچنین باعث انقباض عضلات شما می شود که ممکن است اثر سم را کاهش دهد.


بهترین بوتاکس اصفهان


بعد از بوتاکس چی نخوریم؟ (غذا خوردن بعد از بوتاکس)

قند و نمک اضافی می تواند باعث احتباس آب و افزایش احتمال تورم در محل تزریق شود. دستکم تا ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس از مصرف غذاهای شیرین و شور خودداری نمایید. برای بهبود اثر درمانی، میوه ها و سبزیجاتی را بخورید که هیدراته و سرشار از آنتی اکسیدان هستند. از خوردن سرکه، غذاهای تند، غذاهایی که باعث آلرژی می شوند، غذاهای سنگین و چرب و غذاهای خیلی گرم خودداری کنید.

خوردن چای بعد از بوتاکس

خوردن چای بعد از بوتاکس

گرما یک عامل منفی برای بوتاکس است. بنابراین نکته مهم بعد از بوتاکس ننوشیدن نوشیدنی های گرم مانند چای یا قهوه است. مصرف این خوراکی‌ها می تواند اثر بوتاکس را کاهش دهد.

حرکات صورت بعد از بوتاکس

اگر بوتاکس به صورت، پیشانی یا خط اخم تزریق شود، قسمت دیگری از مراقبت های بعد از بوتاکس مربوط به حرکات صورت است. در مواردی مانند بوتاکس پیشانی خندیدن، اخم کردن و بالا بردن ابروها به عنوان یک ورزش ملایم صورت می تواند تاثیرات بوتاکس را سریعتر نشان دهد. با این حال، همچنان باید از لمس کردن، فشار دادن یا ماساژ دادن ناحیه تزریق خودداری نمایید.

بند انداختن صورت بعد از بوتاکس

بند انداختن صورت بعد از بوتاکس

بند انداختن صورت یکی از مواردی است که بعد از بوتاکس می‌بایست از آن خودداری شود. برای بهتر انجام شدن مراقبت های بعد از بوتاکس، به بیماران توصیه می کنیم حداقل یک هفته پس از تزریق صورت خود را بند نیندازند. زیرا انجام دادن این کار می تواند سم را به مناطق دیگر منتقل نموده و نیز خطر کبودی و تورم را افزایش دهد.


فیس آپ در اصفهان


از آفتاب دوری کنید

پس از انجام درمان بوتاکس، حداقل به مدت ۴ ساعت از قرار گرفتن در معرض نور خورشید  بپرهیزید. گرما می‌تواند باعث تورم صورت و افزایش فشار خون شود و همین امر هم می تواند منجر به کبودی شود. برای محافظت بیشتر، ۲۴ تا ۴۸ ساعت در معرض نور خورشید قرار نگیرید. همچنین بهتر است از اشکال دیگر  قرار گرفتن در معرض گرما مانند سونا، دوش آب گرم، وان آب گرم یا سولار رفتن هم پرهیز کنید.

نوشیدن آب بعد از بوتاکس

نوشیدن آب زیاد بعد از بوتاکس

از دیگر موارد مرتبط با مراقبت بعد از بوتاکس، نوشیدن آب کافی است. پزشکان به بیماران توصیه می کنند که حداقل ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس آب فراوان بنوشند. از آنجایی‌که این روش درمانی (بوتاکس) می تواند بدن را کم آب کند و اثرات درمان کاهش پیدا کند و باعث سردرد شود، نوشیدن آب در طول روز ضروری است.

نتیجه گیری

تزریق بوتاکس مثلا بوتاکس زیر بغل یک روش درمانی بسیار مطلوب و پرطرفدار است که برای پاک کردن خطوط صورت  و چین و چروک‌ها به‌کار می‌رود. این روش درمانی، به‌ویژه می‌تواند خطوط اخم و خطوط پیشانی را از بین ببرد. این درمان در صورت رعایت دستورالعمل‌های مراقبت های بعد از بوتاکس می تواند نتایج خوبی داشته باشد و بیماران با عوارض کمتری به نتایج مطلوب دست یابند.

بنابراین توجه به دستوراتی که پزشک پس از تزریق بوتاکس به بیماران می دهد تا از عوارض شدید جلوگیری کرده و بهترین نتیجه را دریافت کند بسیار مهم است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *